Vinnie & Illie op avontuur door de USA

Los Angeles en start rondreis dag 2,3,4

Dag 2 - Los Angeles

Vandaag was onze eerste echte dag in Amerika! En dus tijd voor een echt Amerikaans ontbijt.... bij de Starbucks!

Vanuit ons motel is het 20 min lopen naar het centrum van Santa Monica. Santa Monica heeft een mooi strand met uitzicht op Malibu en Venice Beach. Vanaf Santa Monica gingen we met de hop on hop off bus de hele stad door!

S’avonds hebben we oud&nieuw gevierd op het strand! Op het reuzenrad van de pier werd afgeteld en in de verte zagen we de vuurwerkshow die in de haven plaats vond. Oud&nieuw verloopt hier heel stilletjes en rustig. Weinig vuurwerk, ook bij de show, weinig mensen buiten. Mensen zijn thuis of bij een duur exclusief feestje. Maar ondanks dat was het een leuk oud&nieuw.

Dag 3

Vandaag een sportief begin van 2019! Een wandeling naar het Hollywood Sign! “Hiking” is helemaal hip in Los Angeles, dus we voelden ons echte locals. Het is een flinke tocht omhoog en het duurt ongeveer een uur om er te komen. Maar dat is het absoluut waard! Prachtige uitzichten over de stad en na een lange klim is daar eindelijk het Hollywood sign!

Na de tocht terug naar beneden zijn we in onze rental car begonnen aan de roadtrip! Vandaag zo’n 160 km gereden naar het plaatsje Santa Barbara. Onderweg al door prachtige natuur gereden, dat beloofd wat voor morgen!

Dag 4

Vandaag stond alweer het volgende avontuur op ons te wachten! De route ging naar San Simeon, 212 km rijden. Echt een schitterende route! Elke bocht was weer een nieuwe verrassing, met prachtige uitzichten en natuur. Zo gingen we van het strand, naar hoge bergen en weer terug naar lange vlaktes.

Eenmaal aangekomen op onze bestemming zijn we naar Hearst Castle gegaan. Dit is een enorm landhuis/kasteel hoog in de bergen bij San Simeon. Het is een prachtig landhuis met een enorm zwembad. We kregen een rondleiding samen met een groep van zo’n 50 Amerikanen, uiteraard allemaal gehuld in matching sportoutfits en naamtags. Binnen waren de kamers vooral overdadig gevuld met zoveel mogelijk dure spullen, echt mooi was het niet. Er was duidelijk geprobeerd de stijl die je ziet in Europese kastelen na te maken, maar dat is niet echt gelukt.

Toen de tour eenmaal klaar was, was de zon ook al bijna onder. We zijn nog even snel naar het stuk strand gereden waar de Elephant Seals (Zeeolifanten) gezellig bij elkaar liggen. Dit was een bijzonder tafereel! Honderden zeeolifanten liggen bij elkaar te brommen en te snurken. Heel erg tof!

We zijn benieuwd wat ons morgen weer te wachten staat!

Ps: er staan nog meer foto's in het tabblad foto's, in de fotoserie dag 2,3,4

Janneke

Prachtige foto’s en een mooi verhaal.
Inderdaad wat zal de volgende dag jullie weer voor mooi’s brengen?
Geniet er van ?

Johan

Mooie foto’s. En wat een mooie reis tot nu toe. Top. Ga er verder van genieten. Slaap lekker.

Bernadette

Prachtige foto’s , geweldig om te zien hoe jullie genieten .veel liefs detje?

cathy

Leuk zo mee te liften. De beschrijving is heel goed. Ik geniet ervan

Melissa

Super gaaf! Heel mooi die foto's. Heerlijk joh! Fijn om zo mee te kunnen lezen ?