Vinnie & Illie op avontuur door de USA

Dag 16,17,18,19,20,21 - De laatste dagen van onze reis

Dag 16

De Grand Canyon is eindelijk aan de beurt! Ons derde nationale park inmiddels, we zijn benieuwd wat de shutdown voor effect op dit park zal hebben. Na anderhalf uur rijden komen we het park binnen, weer gratis vanwege de shutdown. Gelukkig blijkt verder alles open en toegankelijk te zijn. Het is een zeer bijzonder park, je rijdt eigenlijk de hele tijd door een bos. Zolang je de weg volgt heb je geen idee dat er naast je een enorme uitgestrekte canyon is! Bij ons eerste punt vallen gelijk onze monden open.... jeetje wat is dit indrukwekkend! Het is echt enorm!

We rijden een prachtige route door het park, waarbij we van uitkijkpunt naar uitkijkpunt rijden. Helaas kunnen we door de sneeuw en de gladheid niet echt wandelingen maken, maar op deze manier zien we ook weer prachtig natuurspektakel! En.... we zien weer wilde dieren! Namelijk honderden elanden! (Ilse ook weer blij)

Dag 17

De ochtend spenderen we in Flagstaff, het plaatsje waar we de afgelopen drie nachten waren. Flagstaff is absoluut onze favoriete stad! Het is ontzettend gezellig, mooie gebouwen en hele vriendelijke mensen. Voor de rest van de dag staat er een flinke rit op de planning, ruim 600 km naar Palm Springs, waar we de komende twee dagen zullen zijn.

Dag 18 & 19

We zijn aangekomen in Palm Springs, een zonnig walhalla vol Palm Bomen.... alleen regent het voornamelijk sinds wij er zijn.... ach ja onze mazzel wat betreft het weer houdt natuurlijk een keer op! We hebben gelukkig een ruim appartement, dus we kunnen even heerlijk ontspannen en bijkomen van al het gereis. Er is een grote gym en een verwarmd buitenzwembad, dus wij vermaken ons wel! Ook kon Ilse nu nog een item van haar bucketlist strepen... het zetten van een tattoo in de USA!

Dag 20

We vertrekken vanuit Palm Springs naar Disneyland in Anaheim, een uurtje rijden. Ons motel ligt op 20 minuten lopen, waardoor we weer dure parkeerkosten besparen! Goed begin, van een dure dag ;). Disneyland bestaat uit twee parken, het Disneyland park en het California Adventure Park. Het Disneyland park lijkt veel op het gelijknamige park in Parijs. Erg grappig om mee te maken, omdat je het herkent, maar het toch net even anders is. Het grootste verschil is voornamelijk dat het park een stuk ouder is en daardoor niet echt gebouwd is op de drukte. Het kan daardoor af en toe een beetje benauwd worden. Het andere park is jonger en daarmee beter gebouwd voor de huidige mensenmassa's die op het park afkomen. Disney in Amerika, heeft enigszins andere trekjes dan die in Parijs. Er zijn vrij veel forse (lees echt heel erg fors) mensen die in een scootmobiel door het park racen en weleens een kind of iets dergelijks om tikken. Voor alle restaurants staan enorme rijen, vrijwel gelijk alsof je voor een attractie staat te wachten en druk in Amerika is heel veel drukker dan druk in Parijs. Aan het einde van de dag kunnen we de conclusie trekken dat Disney Parijs qua park wint, maar de attracties in Disney California winnen weer van Parijs. Het was ontzettend cool om er te zijn en een Amerikaans pretpark mee te maken.

Dag 21

Het is echt zo ver.... onze laatste dag is aangebroken in de USA... :( We hebben onze huurauto nog tot 15 uur, dus er is nog tijd voor een klein uitstapje: Venice Beach in Los Angeles. Het is werkelijk schitterend weer, dus nog even extra genieten. Venice Beach staat bekend om het lange strand vol met mensen die zichzelf graag showen. Er is een gym op het strand waar de bodybuilders hun enorme spieren laten zien, tenniscourts waar er zeer serieus gespeeld wordt en fashionista's in instagram waardige outfits. Een waardig Amerikaans afscheid dus ;). Na een wandeling over de boulevard en the Venice Canals (zie foto) is het toch echt tijd om richting het vliegveld te vertrekken en ons trouwe maatje weer in te leveren. We hebben maar liefst 4560 km gereden tijdens onze roadtrip! Wat een afstand! Nu staat er nog een andere afstand op ons te wachten, 9545 km vliegen naar Zurich en dan nog een klein stukje naar Amsterdam. We hebben mazzel, we hebben de drie stoelen op ons rijtje lekker voor onszelf! Dat is toch nog een laatste cadeau tijdens onze trip! ;)

Terug in Nederland

Onze eerste dag van 2019 in Nederland zit er alweer bijna op! Vincent heeft alweer een dag gewerkt en Ilse heeft de waslijn alweer volhangen. Bizar hoor, om te bedenken dat je eergisteren nog in Los Angeles rondliep. Het was echt een fantastische vakantie, die we nooit zullen vergeten! Een droom die is uitgekomen!

Bedankt allemaal voor het volgen! We hebben jullie reacties met veel plezier gelezen! :D

Veel liefs Vincent & Ilse

Ps: er staan uiteraard weer meer foto's onder het kopje foto's.

Johan

Weer een prachtig verhaal en mooie foto’s. Geniet maar weer van nederland. Welkom thuis

Janneke

Wat schrijf je toch leuk dus ook leuk
Om te lezen.
Ik heb van de verslagen genoten en voelde dat jullie een top vakantie hadden. En wat gaan 3 weken toch snel jullie zijn alweer 1 dag thuis
Ik zeg tot de volgende reis en verslag ?

Nel en frits

Het was enorm om te lezen en de foto's zijn prachtig nu weer het echte leven

cathy

Jammer dat het afgelopen is. Het was allemaal zo leuk om te lezen. Het leek net of je de reis zelf maakte.