Vinnie & Illie op avontuur door de USA

Dag 12,13,14,15 - Las Vegas richting Grand Canyon

Dag 12

What happens in Vegas....Stays in Vegas!

Las Vegas ligt op een uurtje rijden en de route gaat weer een stukje door de bergen. Zodra je aan de andere kant van de berg bent zie je het liggen! Een grote woestijn met helemaal niks, behalve in het midden: een enorme stad vol flikkerende lichten!

Ons hotel is het New York New York hotel, gelegen aan de beroemde Strip van Las Vegas! Het hotel is enorm en we hebben na het inchecken al direct moeite om de juiste lift te vinden. Niet elke lift gaat namelijk richting jouw kamer! Na een beetje moeilijk doen (& ilse die op de verkeerde knopjes in de lift drukte..) kwamen we aan op de 20ste (!!) verdieping en liepen we onze mooie kamer in. We hebben een tof uitzicht op een deel van de strip en de achtbaan (tuurlijk) van ons hotel.

Na onze spullen in de kamer te hebben gedaan, zijn we de strip op gelopen. Het is heerlijk weer! Net onder de 20 graden. De strip is gigantisch! En je komt ogen te kort! Overal staan enorme hotels, vrijwel allemaal in een bepaald thema, zoals Venetië, Rome, Tropisch, Flamingo’s, Parijs en ga zo maar door. En uiteraard zit in elk hotel een enorm casino en in de echt super-de-luxe hotels ook een winkelcentrum.

Savonds hadden we de keuze uit maar liefst 11 restaurants die ons hotel rijk is! Daarna hebben we uiteraard een gokje gewaagd in het casino! Helaas hebben we niks gewonnen, maar gelukkig hebben we de foto’s nog...

Dag 13

We vertrekken weer vanuit Las Vegas, richting de Grand Canyon.

Maar we hebben eerst nog even een stop gemaakt bij het beroemde Las Vegas Sign!

Op onze route ligt nog een bekend punt, de hooverdam! Oftewel Vincent zijn hoogtepunt van de reis! De hooverdam ligt op een speciaal punt, namelijk tussen de staten Nevada en Arizona. Daarmee is hij extra bijzonder want als je van de ene naar de andere kant loopt wissel je van tijdzone! In Arizona is het een uurtje later. De Hooverdam was erg indrukwekkend, wat een bouwwerk!

Dag 14

Na een tussenstop in Kingman zijn we verder gereden naar Flagstaff. De plaats waar we verblijven om de Grand Canyon te bezoeken. Het was een korte rit voor Amerikaanse begrippen (2 uurtjes), waardoor we een heerlijk rustige middag hadden.

We hebben een ontzettend leuk appartementje met een open haard! Daar hebben we uiteraard gebruik van gemaakt!

Dag 15

Bij het open doen van de gordijnen wachtte ons een leuke verrassing....een dik pak sneeuw! Het heeft vannacht flink gesneeuwd. Na onze auto sneeuw vrij te hebben gemaakt gingen we op pad naar de Upper Antelope Canyon. Dit is een prachtig natuurfenomeen!

De canyon ligt in het beschermde gebied van de Navajo indianen, die je graag mee op rondleiding nemen door de canyon. Het is eerst een stukje in een jeep en dan kom je aan bij een dunne open strook in een berg. Dan begint er een werkelijk schitterende route! Het is echt onbeschrijfelijk mooi om hier doorheen te lopen, letterlijk door de berg heen!

Na deze fantastische ervaring stond ons nog een mooi stukje natuur te wachten. Op een paar kilometer afstand ligt de Horseshoe Bend. De Colorado River maakt hier een bocht van 270 graden!

Morgen op naar de Grand Canyon!

Ps: er staan weer meer foto’s in het tabblad foto’s!

Johan

Wat een mooie tocht en hele mooie foto’s

Janneke

Het blijft nog steeds een prachtig verhaal waar geen einde aan lijkt te komen.
Maar je zegt het zelf: gelukkig hebben jullie de mooie foto’s nog ?

Henk

Ik ben naar de vakantiebeurs geweest om jullie reisverslag te beleven.Helaas, ik moest het inleven met wat folders.Geniet van de laatste dagen en ik kijk uit naar het eindverslag. Liefs

cathy

Wat een sprookjesachtige foto's van de Canyon.

Karin

Heel mooi! Meestal zie je vegas alleen op tv, leuk om het in jou blog te zien. Nog iets gewonnen!? ;)
Ik kan niet genoeg krijgen van die canyon! De structuur van die muren is heel mooi. Ik zou bijna zeggen inspirerend!