Vinnie & Illie op avontuur door de USA

Dag 5,6,7 - San Fransisco

Dag 5

Sochtends zijn we nog even wezen kijken bij de zeeolifanten in San Simeon. In het daglicht zie je nog beter hoe ontzettend veel het er zijn! Ze liggen vooral lekker te zonnebaden, maar af en toe besluit een zeeolifant dat hij perse daar wilt liggen waar een ander al ligt. Dan volgt er een kort brul en hap gevecht en meestal druipt een van de twee snel weer af naar een ander plekje.

Vandaag ging de route naar Monterey. Een prachtige route op de bekende Pacific Highway. Elke bocht was weer een nieuw cadeautje! De prachtige oceaan continu links naast ons en de hoge bergen aan de andere kant. We reden soms door bossen en dan lagen er weer enorme kliffen voor ons. Een enorm divers landschap, schitterend!

Eenmaal aangekomen bij ons motel, was het een kleine wandeling naar het centrum van Monterey. Daar heb je de Fisherman’s Wharf. Een pier met allemaal winkels en restaurants, voornamelijk vis gerelateerd. De pier ligt direct naast de haven, hier wemelt het van de otters en zeeleeuwen. De zeeleeuwen zie (en hoor je vooral!) je alleen op afstand, maar de otters geven graag een showtje van dichtbij! Ontzettend schattige diertjes!

Dag 6

Eindelijk is het zo ver... we gaan naar San Francisco! We zitten met ons motel middenin Lombard Street, beter kan bijna niet! Na ingecheckt te hebben was het tijd om richting The Golden Gate Bridge te lopen. Wat een prachtige brug! We hadden ontzettende mazzel, want het zonnetje scheen volop! Na (uiteraard) uitgebreid foto’s te hebben gemaakt, zijn we ook de brug nog opgegaan. Vanaf de brug heb je een prachtig uitzicht over de stad.

S’avonds zijn we door China Town gelopen en hebben we heel toepasselijk bij de Italiaan gegeten!

San Francisco ligt op heuvels en dat merk je ook zeker! De straten gaan op en neer, waarbij je vaak een flinke klim omhoog moet maken. We waren dan ook doodop toen we eindelijk weer in het hotel waren. Maar de beenspieren zijn goed getraind!

Dag 7

Vandaag zijn we de hele dag in San Francisco om de boel goed te verkennen. Gezien de grote afstanden (en heuvels) hebben we besloten om met de auto te gaan, zodat we zoveel mogelijk kunnen bezoeken.

We zijn begonnen bij de Painted Ladies. In SanFran zijn de huizen voornamelijk in victoriaanse stijl gebouwd, met felle kleuren. De Painted Ladies zijn een rijtje van de mooiste huizen, die dit goed laten zien! Daarachter heb je een mooi uitzicht over de stad.

Daarna zijn we naar Lombard Street gegaan, het deel van de straat dat golvend naar beneden loopt. Erg mooi om te zien. Alleen is dat niet wat ons zal bijblijven aan deze straat.... na met de auto de straat door te zijn gereden, besloten we dit ook nog te voet te doen. Terwijl we weer terug naar beneden liepen, begon er iets wat we niet snel zullen vergeten! Naast ons reden er een aantal auto’s naar beneden. De auto naast ons reed ineens keihard naar achter waardoor hij frontaal op zijn achterligger inreed! Om vervolgens weer op volle snelheid naar voren te rijden, echter zonder veel meters te maken want voor hem reden nog meer auto’s via de kronkelweg naar beneden. Terwijl wij verbaasd waren door deze actie, veranderde de situatie binnen no time... onderaan de weg hadden zich ruim 7 politiewagens verzameld die het einde van de kronkelweg blokkeerde. De man die de botsing had veroorzaakt kwam zijn auto uit en deed een poging naar boven te vluchtten. Met volle sirenes nog aan, renden de politiemensen naar boven, achter de man aan en riepen dat hij moest blijven staan! Gezien de stijle heuvel (en zijn postuur), gaf de man het al snel op en gaf zich over aan de politie! Ondanks dat dit waarschijnlijk zo’n 20 seconden geduurd heeft, was het best heftig om mee te maken! Zeker aangezien wij heel dichtbij de “dader” stonden en natuurlijk niet wisten wie er uit de auto kwam, was het behoorlijk spannend! Het leek wel een Amerikaanse misdaadserie!

Nadat we weer even waren bijgekomen (lees: vooral Ilse was erg onder de indruk!) was het alweer tijd voor de volgende stop: Pier 39. Hier ligt de ferry die naar Alcatraz gaat. Helaas bleek dat voor het hele weekend de tours al waren volgeboekt, dus dat hebben we helaas moeten overslaan. Maar niet getreurd, Pier 39 is ook hartstikke leuk! Vol met winkels en restaurants, is het een leuke plek om doorheen te slenteren. Aan het einde van de pier liggen allemaal zeeleeuwen gezellig bij elkaar. We hebben al ontzettend veel dieren gespot deze eerste week!

Onze weg vervolgde naar de andere kant van de stad, waar we de Golden Gate Bridge vanaf de andere zijde konden bekijken. Het is vandaag een regenachtige dag, wat de brug weer heel anders doet overkomen.

Deze kant van de stad heeft een ruige kustlijn met veel kliffen en hoge golven. Ook is er een park met een, jawel, Hollandse molen! Alsof we weer even thuis waren!

Na een lange dag, vol met nieuwe indrukken, gaan we nu lekker slapen!

Ps: er staan weer meer foto’s onder het tabblad foto’s! ?

Janneke

Te leuk weer dit verhaal en de prachtige foto’s
En dan het fragment uit de tv serie Smeris ?

Johan

Mooie tocht hoor en spannend en weer mooie foto’s.

Henk

Ik geniet van jullie reisverslag.

Melissa

Super gaaf dat jullie het zo fijn hebben en genieten. Leuk dat jullie nu al best wat dieren hebben gezien? Hahaha, Jezus hey dan mag je ook een beste conditie hebben als politieman/vrouw! ? Wel spannend!

cathy

Wat een bizar wildwestverhaal. Maar de politie was er toch maar snel bij! Leuk ook die foto van de molen. Als je hem niet vergroot lijken het net tulpen.

Karin

Oh jeej wat spannend ? !
Mooie fotos! Die zeeolifanten zien er zo lui maar zo lief uit ?
Ik ben blij dat ik jullie avontuur kan volgen! Training is goed haha